czwartek, 29 grudnia 2016

Broken Sword 2,5: The Return of the Templars

Nie pamiętam jak dowiedziałem się, że powstaje fanowska odsłona Broken Sword. Pewnie musiałem przeglądać jakieś strony o grach komputerowych lub… No raczej nie przypomnę sobie, za dużo czasu minęło.

Przez pewien czas byłem bardzo zainteresowany tym projektem, wchodziłem na stronę internetową twórców gry – Mind Factory i przeglądałem przeróżne dokumenty, rysunki i muzykę, którą udostępniali. Tę stronę musiałem odkryć już po przejściu 3, oficjalnej części i chciałem, żeby 2,5 jak najszybciej wyszła. Trójka mnie zawiodła. 




No i trwało długo, zanim zrobili Broken Sword 2,5: The Return of the Templars. Oj bardzo długo! Pasek postępu nad grą, który był gdzieś z boku strony internetowej nie chciał drgnąć. 

Poczytałem teraz na necie o tej grze i uważajcie. Prace nad grą rozpoczęły się w 2000 roku. (2003 i wychodzi Trójka, a w 2006 – Czwórka) I dopiero po 8 latach prac dochodzi do ukończenia całości. Przypominam sobie, że byłem zaskoczony tą nowiną, bo myślałem, że projekt umarł dawno temu. A tu taka niespodzianka.




W grę grałem na swoim kompie w domu, oraz na kompie w pracy. Gra mnie nie zawiodła. Była krótka (4 godziny grania), ale miło się w to grało. Odwiedzaliśmy stare i nowe lokacje, spotykaliśmy znajomych npc i wchodziliśmy w interakcje z nowymi, a nad wszystkim unosiła się klimatyczna muzyczka. 

Ta gra widać, że jest robiona przez fanów, którzy tak jak ja, ukochali dwie pierwsze części. Możemy chociażby odwiedzić Bistro Cafe, który został zrujnowany na początku pierwszej części. Wspaniale! Polecam każdemu, kto kocha serię Broken Sword. To bardzo dobra gra. 



Jeszcze tak powiem na koniec, że linki z oficjalnej strony BS 2,5 prowadziły do projektu Jack Orlando 2,5… ale nigdzie teraz nie ma info o tej grze. Ale chyba nie jest to wersja reżyserska z 2001 roku ;> 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz